Skip to content

MIN BLOGG OCH JAG…

februari 9, 2009

Många frågar mig varför jag håller på med att blogga och hur jag orkar skriva något varje dag. Jag svarar att det är min terapi och ett mål i livet. En nyfikenhet som bor i mig. Hur långt kan jag ta det?

Att skriva samma mening två eller tre gånger med olika ord är en utmaning. En del löser korsord, jag vill skriva. Det är en skön känsla när hjärnan får ta ett steg extra för att hitta det där ordet man söker eller bygga den där meningen som verkligen betyder något. Om det sedan är någon som förstår den där meningen som jag menade den blir jaKÄRLEKSFÖRKLARINGAR TILL FÖRBANNELSE › Bloggstatistik — WordPress_1234215394438g glad.

Såhär långt har det varit en kul resa. Kollar jag statistiken för antalet besökare så har det ökat hela tiden, nästan varje dag, vilket är väldigt roligt. Så länge det håller i sig kommer jag fortsätta leta efter nya vägar att hitta nya läsare. Däri ligger ännu en utmaning.

Det pågår en diskussion i bloggvärlden om huruvida man ska sälja sig och acceptera reklam på sin sida eller ta emot gåvor mot att man skriver om dom. Jag har inte så många besökare att jag är förärad något av detta men skulle nog inte heller vilja sälja mina ord, precis som Ulrika Good skriver. Detta är en hobby, ett kreativt intresse som kräver att man har frihet att skriva om det man vill. Det som påverkar mig och det som känns starkt.

Ikväll har jag lyssnat på Toni Holgersson om och om igen på Spotify. Denna man som dök upp som levande död för ett par år sedan efter ett liv i trapphus som hemlös men som fortfarande levererar sårbara sånger med sin sårade röst. Framtidstro, underbart!

Godnatt alla. Vi ses imorgon.

P.s. jag är fortfarande förundrad över den där läsaren utanför Somalias kust.. 😉

6 kommentarer leave one →
  1. februari 9, 2009 10:57 e m

    Bra blogg! Du är duktig på att skriva (:

  2. februari 9, 2009 10:58 e m

    Tack tack tack!!

  3. Lust och Mod permalink
    augusti 7, 2010 12:04 e m

    Åh, gillar du också Toni Holgersson!! Hans texter är underbara! Jag vill ha det stillsamt och värdigt omkring mig när jag lyssnar på honom. Han kommer till Musikens Hus i Göteborg i september.
    Då ska jag dit!

    Ha det fint!

    / Yvonne

  4. Lust och Mod permalink
    augusti 7, 2010 12:50 e m

    Hej igen, Martin 🙂

    Du! Jag ser att du lagt in synlig statistik (som besökare också kan se) på din blogg.
    Kanonbra! Jag vill också!
    Är det krångligt att använda whos.amung.us?

    En sak fattar inte jag! ”into every page”, som det står i citat här:

    ”Getting stats couldn’t be any easier. They’re free and there’s no registration!
    Simply copy the html code you see below and paste it into every page you want to track.”

    Vad menas egentligen med ‘varje sida’? Varje sida/kategori på bloggen? Eller kan man lägga logga/ikon/kod som en bild-widget?

    Supporten och Community Forum, där man ställa frågor – när man har WordPress – är inte precis världens mest snabbaste … Så därför frågar jag dig i stället 🙂

    Jag tycker du har en fin blogg.
    Du verkar vara en mänsklig människa!

    Ha det fint!
    Jag tittar snart in här igen!

    /Yvonne

  5. augusti 7, 2010 1:42 e m

    Hej Yvonne, jag känner mig smickrad över att du gillar min blogg även om detta är den gamla adressen ;). Just nu bloggar jag på http://karleksforklaringar.blogspot.com om du vill ha det senaste. Jag finns också på http://www.lyckligahundar.net.

    Vad gäller Who´s among us så tror jag du bara lägger in koden du får på deras sida som en widget i din blogg och så börjar den räkna dina besök. Jag har också ett litet tillägg i min browser (google chrome) som visar mig hur många som är online just nu men det är för den nya adressen. Denna bloggen lever sitt egna liv just nu.

    Jag ska hoppa in på din blogg och kolla runt lite vem du är. 😀

    ha´re

  6. Lust och Mod permalink
    augusti 7, 2010 4:26 e m

    Tjenare igen!

    Men då tar väl jag och hänger efter till din andra blogg då 🙂
    Du skriver varmt och gött!

    Jag ska testa att fixa till lite öppen statistik på min blogg nu.
    STORT tack för hjälpen!

    Vi ses på din andra blogg 🙂

    / Yvonne

Kommentera

